Aktualności

  • Warsztaty fotograficzne indywidualne i grupowe dla młodzieży i dorosłych
    Warsztaty fotograficzne indywidualne i grupowe dla młodzieży i dorosłych
  • „Autoportret w kwadracie 2024” /
    „Autoportret w kwadracie 2024” / "Self-portrait in a square 2024"
  • Autoportret w kwadracie
    Autoportret w kwadracie
  • Mistrzowskie warsztaty - Zbigniew Wichłacz
    Mistrzowskie warsztaty - Zbigniew Wichłacz
  • Mistrzowskie warsztaty -Piotr Tomczyk
    Mistrzowskie warsztaty -Piotr Tomczyk

Artykuły

Koleżanki, Koledzy

ogłaszam rozpoczęcie przyjmowania prac na 63. Doroczną Wystawę Fotografii ŁTF

Regulamin w treści maila jak również w załączniku wraz z kartą zgłoszenia.

Zapraszamy do udziału

REGULAMIN




63. DOROCZNEJ WYSTAWY FOTOGRAFII
ŁÓDZKIEGO TOWARZYSTWA FOTOGRAFICZNEGO




1. W wystawie mogą brać udział wszyscy członkowie ŁTF pod warunkiem uregulowania składek członkowskich.

2. Tematyka zgłaszanych prac jest dowolna, ale powinny one być na wysokim poziomie estetycznym i technicznym.

3. Krótszy bok każdej pojedynczej pracy powinien mieć nie mniej niż 30 cm. Maksymalny

wymiar pracy pojedynczej 40 cm x 60 cm.

Prace nie mogą być podklejone ani oprawione.

4. Uczestnik może w wyznaczonym terminie złożyć od 1 do 5 prac w zaklejonej kopercie opisanej imieniem i nazwiskiem wraz z poprawnie wypełnioną Kartą Uczestnictwa w siedzibie ŁTF-u przy ulicy Piotrkowskiej 102 w Łodzi.

Karta uczestnictwa winna zawierać

- imię i nazwisko

- nr leg

- tytuły prac

5. Do wszystkich zgłoszonych prac należy dołączyć wersję cyfrową prac:

pliki w formacie JPEG o rozdzielczości 300 dpi, gdzie dłuższy bok ma 30 cm.

6. Na odwrocie każdej pracy (w prawym dolnym rogu) należy umieścić następujące dane:

- imię i nazwisko

- tytuł pracy

- rok wykonania zdjęcia

7. Realizacja wszystkich powyższych punktów jest warunkiem dopuszczenia składanych prac

do oceny Jury. Decyduje o tym Komisarz Wystawy.

8. Jury powołane przez Zarząd ŁTF dokona kwalifikacji prac do wystawy oraz podziału nagród.

Werdykt Jury jest ostateczny.

9. Jury może przyznać pięć nagród Za Twórczość Artystyczną dla najlepszych autorów roku.

Są to Medale: Złoty, Srebrny i Brązowy oraz dwa równorzędne Dyplomy.

Jury ma prawo nie przyznać każdej z nagród regulaminowych.

10. Jeden Autor może otrzymać tylko jedną nagrodę.

11. Prace zakwalifikowane do wystawy będą eksponowane w Galerii Fotografii ŁTF,

a prace nagrodzone zostaną w miarę możliwości opublikowane w katalogu wystawy.

12. Wszystkie nagrodzone prace zostaną włączone do Archiwum Fotografii Artystycznej ŁTF, czyli pozostają własnością ŁTF i podlegają inwentaryzacji. Pozostałe prace zostaną

po ekspozycji udostępnione autorom do zwrotu.

13. Zarząd ŁTF zastrzega sobie prawo reprodukowania wybranych prac w katalogu, Internecie oraz innych materiałach informacyjnych (w tym prasowych) dotyczących wystawy.

14. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Komisarza Wystawy wybieranego przez Zarząd ŁTF i ogłaszanego wraz z Regulaminem.

15. Wszelkich dodatkowych informacji udziela Zarząd ŁTF oraz Komisarz Wystawy.

16. Terminarz 63. Dorocznej Wystawy Fotografii ŁTF:

- składanie prac: do 16 grudnia 2022 r.

- posiedzenie Jury: ok. 20 grudnia 2022 r.

- otwarcie wystawy i ogłoszenie wyników: styczeń 2023 r.




Niniejszy regulamin został zatwierdzony

przez Zarząd Łódzkiego Towarzystwa Fotograficznego

październik 2022

Media

ŁÓDZKIE TOWARZYSTWO FOTOGRAFICZNE
zaprasza na/ invites you to
Wernisaż wystawy / Exhibition opening
URSZULI SOBIESZEK
MASKARADY / MASCARADES
08.11.2022 r., godz. 18:30
Galeria Fotografii im. Eugeniusza Hanemana,
Łódź, ul. Piotrkowska 102

Wystawę pt. „Maskarady” dedykuję moim rodzicom, którzy zawsze mnie wspierają oraz mojej najcierpliwszej modelce Alicji.
The exhibition entitled "Masquerades" I dedicate to my parents who always support me and my most patient model Alicja.

Wewnętrzne historie
Urszula Sobieszek do Łódzkiego Towarzystwa Fotograficznego należy od 2018 roku. Pochodzi z Piastowa, z zawodu jest architektem, a jej pierwszymi zdjęciami były fotograficzne inwentaryzacje budynków, realizowane na potrzeby prac projektowych na studiach. Od tamtej pory fotografia jest jej pasją, odskocznią od codzienności, choć nadal uwiecznia architekturę, ale także ludzi i wnętrza. Do Łodzi przywiodła ją tutejsza postindustrialna zabudowa: oryginalne podwórka-studnie, klimat XIX-wiecznych kamienic i słynnej ulicy Piotrkowskiej.

The Rolling Stones obchodzą 60. rocznicę istnienia.
Postanowiliśmy ją uczcić wystawą plakatów poświęconych trasom koncertowym i płytom zespołu. Zobaczyć będzie można oryginalne
i legendarne plakaty, m.in. z początku lat 70, które zaprojektował John Pasche - twórca słynnego logo Stonesów - "języka". Większość pokazanej prywatnej kolekcji to unikatowe egzemplarze, do tej pory nie pokazywane publicznie.
Wernisaż wystawy, w ramach którego Piotr Metz opowie o swoich spotkaniach ze Stonesami odbędzie się w niedzielę 6 listopada o g.15:00.
Wstęp na wystawę i wernisaż jest wolny.

Konkurs odbył się w środę, 26 października 2022 r. o godz.18:30.

I Nagroda: Kamil Tust (4 pkt.)

II Nagroda: Anna Kawińska (3 pkt.)

III Nagroda: Elżbieta Krysztoforska (2 pkt.)

Nagroda za temat dodatkowy - Odbicia: Elżbieta Zborowska (1 pkt.)

Prace konkursowe oceniało jury w składzie:

Marcin Kozłowski
Ryszard Sąsiadek

Komisarz konkursu: Robert Tarczyński

Klasyfikacja Ogólna

Miejsce Ilość punktów Imię i nazwisko
1 4 pkt. Kamil Tust 
2 3 pkt. Anna Kawińska 
2 3 pkt.  Elżbieta Zborowska
3 2 pkt. Elżbieta Krysztoforska

Klasyfikacja - temat dodatkowy

Miejsce Ilość punktów Imię i nazwisko
1 2 pkt.  Elżbieta Zborowska

NASTĘPNY KONKURS 30.11.2022 r. GODZ. 18.30

Temat dodatkowy na listopad: „Serce”

ŁÓDZKIE TOWARZYSTWO FOTOGRAFICZNE

VISUAL ARTS GALLERY

zapraszamy na wernisaż wystawy

Ekologicznie - Świat w którym żyjemy

ECOlogically - The world we live in

29 października 2022 r., o godz. 16

do Visual Arts Gallery, Łódź, ul. Przędzalniana 49

https://fb.watch/gnfUkibJPO/

Autorzy:

Béla Albert, Leokadia Bartoszko, Andrzej Bator, Jacek Boczar,

Damian Gajewski, Hilda Gálfalvay, Zbigniew Głuszczak,

Sándor Gyöngyösi, Tadeusz Hałatek, Barbara Harsch,

Monika Jeremus, László Kis, Imre Kiss Czakó, Gergő Kőházi,

Zbigniew Kołodziej, Henryk Komorowski, Witold Krymarys,

RUBINSTEIN PIANO FESTIVAL

VII Rubinstein Piano Festival

24-30.10.2022

 

Międzynarodowa Fundacja Muzyczna im. Artura Rubinsteina

zapraszamy na wystawę fotografii pt.

„Artur Rubinstein in Memoriam”

zorganizowana w ramach VII Rubinstein Piano Festival

Autorzy:
Jacek Boczar, Damian Gajewski, Wojciech Grochowalski, Sławomir Grzanek, Tadeusz Hałatek, Witold Krymarys, Magdalena Kumor, Krzysztof anin Kuzko, Tymoteusz Lekler, Joanna Miklaszewska, Henryk Milczarek, Juliusz Multarzyński, Jerzy Neugebauer, Piotr Rosiński, Ewa Rubinstein, Jacek Rutkowski, Dariusz Sebastiański, Tomasz Seidler, Czesław Sornat, Sebastian Szwajkowski, Robert Tarczyński, Piotr Tomczyk, Piotr Wypych, Natalia Zdziebczyńska, Adam Zieliński

Konkurs odbył się w środę, 28 września 2022 r. o godz.18:30.

Nagroda: Elżbieta Zborowska

Nagroda za temat dodatkowy - Wakacje: Elżbieta Zborowska

 

Prace konkursowe oceniało jury w składzie:

Marcin Kozłowski
Sławomir Grzanek

Komisarz konkursu: Robert Tarczyński

 

NASTĘPNY KONKURS 26.10.2022 r. GODZ. 18.30

Temat dodatkowy na październik: „Odbicia”

Zapraszamy na wernisaż wystawy Damiana Gajewskiego pt. "Intimité du portrait" który odbędzie się 4 października o godzinie 18:30 w Galerii Fotografii im. Eugeniusza Hanemana w Łodzi przy ulicy Piotrkowskie 102.

“Szukając ujścia emocji swych garści, kluczymy po zakamarkach wyobraźni, Fantazji nagły przypływ nas zniewala, licząc na coś, czego nam się nie pozwala, Fikcji zawiłe drogi wciągają nas bez reszty, mnożąc błędne wersje jak złe teksty, A co gdyby tak fantazji pragnienia, przekute zostały w odmęty naszego sumienia? Czy naprawdę ruchy powiek serca, dadzą nam ukojenia a może będzie to zemsta? Nie bierz łodzi swej w ten nonsensu rejs, ochłoń proszę lub lepiej idź się przejść…”

Tegoroczna edycja projektu “PHOTOREFLECTIONS” nosi tytuł “Intimité du portrait”, co wyraźnie nakreśla intymny kontekst prezentowanych portretów. Artysta od dłuższego czasu pracował nad tym tematem, szukając najpierw inspiracji ale także osób, z którymi mógłby przeprowadzić interesujące sesje fotograficzne. Jak już wiemy z dotychczasowego dorobku Damiana Gajewskiego, jego portrety chwytają swoim naturalizmem, wyrażają głębokie emocje a także emanują dobra energia. Jednak w fotografii portretowej artysta zdecydował aby wyodrębnić i niejako uwypuklić aspekt intymności w portrecie. Tym samym tegoroczna wystawa artysty i znajdujące się na niej prace, wpisują się w inna kategorie fotografii, będącej pomiędzy klasycznym portretem a aktem. Zabieg ten stworzył ciekawa przestrzeń interpretacyjna poprzez możliwość pokazania interakcji pomiędzy osobami portretowanymi a także towarzyszących temu emocji.
Nie bez znaczenia jest także fakt, że artysta wybrał do tegorocznej edycji swojego projektu, zdjęcia wyłącznie z kobietami. Uznał bowiem, że dla zachowania spójności i właściwego klimatu przekazu wystawy, piękno kobiet będzie w tym przypadku najtrafniejszym wyborem i jedynym gwarantem emocjonalnego przekazu. To także jest osobisty ukłon artysty względem kobiet a także wyraz dużego szacunku do płci pięknej. Damian Gajewski chce tym samym podkreślić ogromne znaczenie i zasługi kobiet w wielu aspektach życia ze szczególnym przy tym zwróceniem uwagi na ich wrażliwość, delikatność i piękno.
Tegoroczna wystawa prezentuje fotografie Japonek, dodatkowo, podobnie jak w ubiegłorocznej edycji, są to zdjęcia wielkoformatowe o wymiarach 1118x1580 mm (format B0), są to zdjęcia monochromatyczne. Do każdej fotografii z osobna przypisana jest w zgodzie z główną ideą i założeniami projektu “PHOTOREFLECTIONS”, poezja refleksyjna autorstwa Damiana Gajewskiego. Stanowi ona nie tylko osobiste przemyślenia artysty nad zastaną na wykonanej fotografii sytuacja, ale jest także zachętą dla szerszego grona odbiorców do tego, aby zbudowali swoja narracje do danej fotografii. W tym aspekcie, mamy pełną swobodę współtworzenia tego projektu, nadając mu tym samym unikalny charakter.

 

Damian Gajewski, urodzony w 1978, w Łodzi, Polska. Artysta fotografik, pierwsze projekty fotograficzne aranżował w Polsce od roku 1993, sukcesywnie rozwijając swój warsztat, szukał obszarów i znajdujących się w nich obiektów jako inspiracji dla swojej twórczości jako fotografika ale także rozwijając własną wrażliwość na różne aspekty sztuki i abstrakcyjnej percepcji świata według własnych kryteriów poznawczych. Przez kilka lat życia i pracy w Genewie, w Szwajcarii a także pobliskiej Francji, jako członek Stowarzyszenia Fotografików Genewskich, aktywnie uczestniczył w jego działalności a także realizował samodzielnie liczne projekty w obszarze fotografii. Po latach pracy najbardziej ujmują go emocjonalne przekazy fotograficzne, które znajdują odzwierciedlenie w jego zarówno ciekawych portretach ale także fotografii ulicznej, industrialnej, geometrycznej a przez to na swój sposób także abstrakcyjnej. Co bardzo charakterystyczne dla jego twórczości, prace Damiana Gajewskiego to zdjęcia bez żadnej ingerencji poprzez retusz czy jakąkolwiek obróbkę. Takie podejście, choć często świadomie mogące sprawić wrażenie, że z danej pracy można "wycisnąć" więcej, jest wyrazem pełnej akceptacji przez artystę otaczającego go świata a także świadomości własnych, ludzkich niedoskonałości czy słabości. Uważa, że fotografia jako piękne medium poprzez zatrzymanie danej chwili tu i teraz, pozwala przenieść nas dokładnie tam gdzie była wykonana, tym samym jedynie fotografia zastana, niczym niezmanipulowana oddaje emocje chwili takimi, jakimi je zastaliśmy robiąc dane zdjęcie. Mieszkając od kilku lat w Kobe w Japonii, gdzie realizuje także fotografię m.in. dokumentalną ale także portretową, wspiera jako członek Stowarzyszenie Fotografików z Ashiya. Dzięki jego zaangażowaniu i determinacji doszło do zawarcia oficjalnego, historycznego porozumienia o wzajemnej współpracy pomiędzy Ashiya Photo Association a Łódzkim Towarzystwem Fotograficznym, którego członkiem również jest Damian Gajewski. W ramach tej współpracy od 2019 roku odbywają się zarówno w Polsce jak i Japonii wzajemne wystawy prac artystów z obu państw, co pozwala bliżej zapoznać się wrażliwością artystyczną twórców polskich i japońskich. W swojej wrażliwości na emocje i silny przekaz, zwraca szczególna uwagę w sztuce także na technikę collage, co w jego przypadku ma przełożenie na próby łączenia fotografii z np. z elementami malarstwa. Poza wizualnym aspektem przekazu jakim jest fotografia, artysta zwraca także uwagę na znaczenie słowa i jego komplementarną sferę uzupełniającą. Tym samym niektóre jego projekty zawierają autorskie elementy poetyckie, będące swoistym i celowym zabiegiem, który poprzez niedopowiedzenie czy nieoczywistość ma wywołać u odbiorcy sztuki głębszą refleksję nad fotografią a może nie tylko nad nią, stad nazwa projektu: “ Photoreflections”. Wszystko to wpisuje się w obraz artysty i niejako odzwierciedla jego życie, doświadczenie i twórczość, na swój sposób będący bardziej bądź mniej precyzyjnym jego zdefiniowaniem jako człowieka.